Met deze tips haal je het meeste uit de flyers voor je bedrijf
Denk je dat flyers niet meer van deze tijd zijn? Niets is minder waar. Flyers zijn nog altijd een zeer effectief minder om je bedrijf en je producten of diensten te promoten. In veel gevallen zijn ze zelfs onmisbaar. Denk je eraan om flyers in te gaan zetten als marketing tool? Laat de flyers drukken bij een betrouwbare drukkerij en je bent al een heel eind op weg. Met de volgende tips haal je alles uit je flyers.
Tip 1: Weet wie je doelgroep is
Flyers kun je natuurlijk overal verspreiden waar je maar wilt, als er maar een brievenbus is. Maar dit is niet altijd even verstandig. Heb je een minder algemene doelgroep, ga dan eerst kijken waar jouw klanten zich bevinden. Zo kun je zoeken in welke wijken voornamelijk jonge gezinnen of juist ouderen wonen, als dat je doelgroep is. Maar je kunt ook flyers gaan uitdelen op beurzen en evenementen, of in winkelcentra.
Tip 2: Zorg dat je opvalt
Gebruik flyers om op te vallen, zodat ze niet meteen in de prullenbak belanden. Dat doe je door middel van een prikkelende boodschap of aanbieding, die in één oogopslag duidelijk is. Dat kan met tekst, maar ook met afbeeldingen. Gebruik hiervoor grote en dikke lettertypes en opvallende afbeeldingen. Weet hierbij dat foto’s het altijd beter doen dan illustraties en vooral gezichten het goed doen op flyers.
Tip 3: Combineer online met offline
Heb je een online bedrijf, zoals een webshop? Ook dan kan flyeren je nieuwe klanten opleveren. Zorg dat de flyer kort en bondig laat zien waar jouw bedrijf voor staat en wat je aanbiedt en geef de ontvangers een reden om jouw website te bezoeken. Bijvoorbeeld een kortingscode voor de eerste bestelling. Zo kun je ook offline nieuwe klanten aantrekken voor jouw online bedrijf.