Hoe gaat POS materiaal jouw bedrijf helpen?

Hoe gaat POS materiaal jouw bedrijf helpen?


Als je door een winkel heen loopt en je ziet een aanbieding dan zorgt dit er vaak voor dat je toch gaat denken of je dit product wilt kopen. Ook als je dit in eerst instantie misschien helemaal niet van plan was. Dit is precies wat POS materiaal doet. Het zorgt ervoor dat je aandacht wordt getrokken naar een specifiek item en op basis van wat je ziet en hoe het wordt aangeboden maak je dan de beslissing of je wel of niet een product gaat kopen. In deze blog gaan we het er over hebben hoe POS materiaal ervoor kan zorgen dat jouw bedrijf meer sales krijgt.

Wat kan jij doen om het koopgedrag van de consument te stimuleren?

Na veel onderzoeken is gebleken dat consumenten vaak pas hun beslissing maken als ze op de winkelvloer staan. Dit betekent dus voor een verkoper dat op basis van wat zij allemaal weer geven op de winkelvloer er een product wel of niet gekocht kan worden. Met deze kennis is het nu dan ook de vraag wat kan jij doen om ervoor te zorgen dat consumenten inderdaad dat doorslaggevende zetje krijgen om toch dat ene product te kopen. Het perfecte moment om POS materiaal te gaan gebruiken om te kijken wat voor een werking dit zal hebben op de aankopen in je winkel.

Welke indicatoren kan je gebruiken?

Het begint er mee hoe teksten en borden zijn weergegeven binnen je winkel. Wordt er bijvoorbeeld gebruik gemaakt van afbeeldingen, teksten of cijfers om de klant over te halen? We gaan hieronder een voorbeeld geven zodat jij weet hoe jij bij jouw consumenten ervoor kan zorgen dat zij een product gaan kopen.

Je wilt graag dat de klant kerstspullen bij jou gaat kopen. Van leuke kerstkaarten tot versiering voor in de kerstboom. Wat je kan doen is door de winkel heen verschillende geuren te verspreiden die de consument doet denken aan kerst. Zoals de geur van kaneel of de geur van een kerstboom. Bij binnenkomst wordt de klant dan meteen meegetrokken naar het moment, alsof het al kerst is of naar die mooie herinnering van vorig jaar toen de hele familie bij de kerstboom cadeautjes stond uit te pakken. Inspelen op het gevoel van de consument is een goed begin.

Als de consument verder de winkel in loopt komt hij opeens een bord tegen dat aangeeft dat er een actie loopt en dat je deze actie zeker niet mis wilt lopen. Het is bewezen dat consumenten sneller geneigd zijn om iets te kopen als het een negatieve klank heeft in tegenstelling tot een positieve klank. Dit wil zeggen dat als je een bord of sticker maakt waarop staat, ‘dit wil je niet mislopen’ er een grotere kans is dat de consument het toch gaat kopen in tegenstelling tot wanneer er iets staat in de trant van ‘maak nu gebruik van deze korting’. Allemaal verschillende manieren waarbij POS materiaal een rol speelt. Test het zelf uit en kijk of het gewenste resultaat behaald kan worden.

 

 

You may also like

LEAVE A COMMENT

About me

Mariane

Mariane

Hi! Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken! Ik ben Mariane, mama van een koningskoppel. Bblogt.nl is niet zomaar een mamablog. Met veel leuke tips en de nodige dosis herkenning wil ik moeders inspireren om te genieten van de kleine dingen in het leven met hun gezin. Met een vleugje humor en een snufje creativiteit brengt Bblogt.nl een glimlach op het gezicht van elke moeder. Veel plezier!