De beste tips voor direct mailing per post
Direct mail is een bijzonder effectief middel om je doelgroep te bereiken. Met name als je een direct mail per post verstuurd is de kans dat je je doelgroep daadwerkelijk bereikt bijzonder groot. In dit blog leggen we je uit hoe je direct mail per post effectief kunt inzetten.
Stel een goede omschrijving op van je doelgroep
Een goede omschrijving van je doelgroep noemen we ook wel een ‘persona’. Je bent als het ware je doelgroep als een echte persoon aan het omschrijven, waarin je kenmerken verwerkt, zoals:
- Inkomen
- Leeftijd
- Beroep
- Interesses
- Problemen die ze hebben
- services waar ze blij van worden
Door een persona uit te werken, leer je jouw doelgroep beter kennen en kun je daardoor beter de insteek bepalen van je direct mail die je per post gaat versturen.
Focus met de boodschap op één actie
Bij een direct mail per post is het belangrijk dat je met je boodschap op één actie focust. Die actie kan bijvoorbeeld een websitebezoek zijn, het maken van een afspraak, een offerte aanvragen of een brochure downloaden.
Zorg voor zo min mogelijk afleiding
Als je een direct mail per post gaat versturen is het voor het succes van groot belang dat je voor zo min mogelijk afleiding zorgt. Een drukke mailing zorgt er namelijk voor dat de focus op de gewenste actie minder wordt en daarmee de kans op succes kleiner.
Vergroot de openingskans van jouw poststuk
Voordat je doelgroep jouw boodschap überhaupt tot zich kan nemen, zullen ze eerst je poststuk moeten openen. Daarom is het van belang dat je de openingskans van je poststuk zo groot mogelijk maakt.
Dat kun je op verschillende manieren doen, bijvoorbeeld door de adresgegevens en de naam van de ontvanger met pen op de envelop te schrijven. Niemand doet dat tegenwoordig meer, zodat je hiermee dus echt kunt opvallen.
Een andere manier om tussen de stapel post op te vallen, is door een afwijkende kleur envelop te gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan geel, groen of paars. Allemaal kleuren die nauwelijks worden gebruikt voor het verzenden van een poststuk en daardoor des te meer opvallen als jij die kleur wel gebruikt.
Laat je adviseren door een direct mail specialist
Het uitwerken van een effectieve direct mail per post vergt vakkennis. Daarom raden we je aan om jouw mailing te laten ontwikkelen door een direct mail specialist. Het voordeel hiervan is dat je de kans op succes vergroot. Bovendien kost een direct mail versturen via een direct mail specialist minder dan wanneer je zelf een mailing gaat versturen. Een specialist verzendt namelijk enorme grote aantallen direct mails, waardoor ze scherpe tarieven kunnen aanbieden voor het versturen van jouw mailing.
Comments are closed here.