3 tips voor als je de klantenservice gaat bellen
Nu er steeds meer online besteld wordt en ook steeds meer diensten online plaatsvinden, is de kans veel groter dat je ook af en toe de klantenservice van een bedrijf moet bellen. Sommige mensen vinden dit niet erg, maar anderen hebben er echt een hekel aan. Lange wachttijden, verkeerd doorverbonden worden, niet de juiste antwoorden krijgen. Er zijn verschillende redenen waarom je er niet naar uitkijkt om de klantenservice te bellen. Wij geven je echter drie tips om het bellen van de klantenservice iets makkelijker te maken zodat je hopelijk minder lang hoeft te wachten en sneller het juiste antwoord hebt.
Bel op een gunstig moment
Er zijn verschillende momenten in de week dat het extra druk is bij de klantenservice waardoor er dus een grotere kans is dat je langer moet wachten. Dit wil je natuurlijk liever vermijden. Maar wanneer zijn deze momenten precies? Maandagochtend is altijd een heel druk moment bij de klantenservice. Mensen hebben tijdens het weekend tijd gehad om iets uit te zoeken en gaan daar op maandagochtend actie op ondernemen. Extra verkeer dus naar de klantenservice! Hetzelfde geldt dagelijks tijdens de lunchtijd. Ook de lunch wordt door veel mensen aangegrepen om even snel een belletje te maken. En het laatste moment is rond het avondeten. Als mensen thuiskomen en net voor of net na het eten, dan zijn ze ook vaker geneigd om even dat belletje naar de klantenservice af te handelen. Goed dus om hier rekening mee te houden en op een ander tijdstip te bellen.
Bereid je vraag goed voor
Natuurlijk weet je wel waarom je de klantenservice wilt bellen. Maar weet je ook alle details? Heb je je klantennummer of ordernummer bij de hand? Weet je van welk rekeningnummer het verkeerde bedrag is afgeschreven? Of kun je je klacht krachtig formuleren? Door je gesprek vooraf even goed voor te bereiden, kom je tijdens het gesprek sneller tot de kern, duurt het gesprek korter en heb je ook een grotere kans dat het daadwerkelijk naar tevredenheid wordt opgelost.
Kies de juiste opties in het keuzemenu
Bij de meeste klantenservices krijg je het eerst een keuzemenu te horen voordat je daadwerkelijk een klantenservicemedewerker te spreken krijgt. Het is belangrijk dat je hierbij de juiste keuzes maakt. Vooraf weet je echter nog niet welke opties er zijn. Websites zoals Keuzemenu.info helpen je hierbij, door het gewenste bedrijf op te zoeken, kun je al vooraf het keuzemenu bekijken en de juiste opties selecteren.
Se você está se perguntando como descobrir se seu marido está traindo você no WhatsApp, talvez eu possa ajudar. Quando você pergunta ao seu parceiro se ele pode verificar seu telefone, a resposta usual é não. https://www.xtmove.com/pt/how-to-catch-my-husband-cheating-and-find-signs-of-cheating-on-whatsapp/